Interval výměny oleje se vyplatí zkrátit z dlouhodobého hlediska životnosti motoru na 15-20.000.
Nicméně u zánovních aut nebývá běžné, že by byly krom svolávacích akcí automobilek či drobných záručních oprav(většinou v prvním roce provozu) dělány nějaké zásadní servisní zásahy.
Časté krátké jízdy za studena škodí oleji nejvíc, protože právě při nich probíhají reakce mezi horkými spalinami a studeným olejem, které zásadně zrychlují degradaci náplně. Takže dálkový jezdec který najede na jeden studený start tři sta kilometrů, má po 20 000 km olej v mnohem lepším stavu, než běžný uživatel pendlující mezi domovem, kanceláří, restaurací a kroužky svých potomků.
Jako omluvenku dlouhého servisního inervalu u nového vozu lze považovat to, že v takovém autě je všechno vzorově v pořádku. Vstřikovače rozprašují naftu rovnoměrně, písty mají ve válcích minimální vůli, v sacích ani výfukových kanálech hlavy se ještě neusadily nánosy karbonu, které by ovlivňovaly proudění. Po prvních 100-150.000 km se začne všechno vzdalovat od ideálu, spalování probíhá méně dokonale a zplodiny více zatěžují olej. U starších aut proto měňte olej častěji a ta se Vám odvděčí životností klidně přes 300.000km.
To že auto má vyměněný blatník a dveře není automaticky problém. Spíše je potřeba, aby díly nebyly kitované či spravované „na koleni“ (vrstva kitu se používá například když blatník nevyměníte ale jen vyklepete a pak tvar dotvoříte právě kitem) což může do budoucna vést k tomu, že lak praská a díl začne rezavět)
Zároveň třeba poznáme jestli střecha není po kroupách.
V registru pojištoven lze prověřit kolik na dané auto pojištovna plnila.
Jen pro představu: BMW 320xd r.2017, cena nového vozidla je 900.000Kč bez DPH, řidič na dálnici narazil do blatníku, který se uvolnil z projíždějícího nákladního vozu.
Oprava vozidla byla jednoduchá:
Výměna světla(FULL LED) 45000Kč
Nový blatník 16500Kč
Lak a práce 8500Kč
Oprava vozidla byla za 70.000Kč
Když Vám tedy někdo řekne, že vozidlo bylo havarováno a pojištovna plnila 70.000Kč, je to důvod toto vozidlo obejít obloukem? Za mě rozhodně ne 🙂 Spíš je třeba zjistit jak. Navíc servisy u nových vozidel díly neopravují ale vyměňují – promáčklé dveře jsou většinou na výměnu a dveře stojí klidně 20.000Kč. Čemu se snažím vyhnout jsou měněné zadní blatníky, které jsou vařené. Přední blatník, přední dveře, zadní dveře, kapota anebo víko zavazadelníku či nárazníky jsou díly, které drží na šroubech a jejich výměna není zásadní zásah do karoserie.
- prověření servisní historie dle VIN
- fyzická kontrola vozidla na místě
- emise a technická kontrola (u vozidel starších 4 let od data první registrace)
- dovozová evidenční kontrola (u vozidel stáří do 4 let od data první registrace)
- poptáme za Vás pojištění (povinné ručení je podmínkou podání žádosti o přihlášení k registraci vozidla do registru silničních vozidel)
- Když nás zplnomocníte(je potřeba ověřený podpis), můžeme za Vás podat žádost Přihlášení k registraci vozidla do registru silničních vozidel, což je v překladu zplnomocnění k získání českých značek a techničáku na Vaše jméno.
- Servisní prohlídka s výměnou oleje a důkladná kontrola vozidla a konzultace blížících se servisních zásahů