FAQ

Často kladené dotazy

Například při dovozu auta z německého trhu, na který se specializujeme, spatřujeme hlavní výhodu v tom, že na trhu je daleko širší nabídka, tudíž si máte větší volnost při specifikování, jaké by přesně auto mělo být. Nemluvě o lepší úrovni silniční sítě u našich západních sousedů, takže podvozek auta ježděného 100.000km v Německu zdaleka neprojel tolika výmoly jak podvozek auta, který urazil 100.000km po českých silnicích.
Servisní historie a co od ní čekat? V dnešní době, kdy jsou moderní vznětové(naftové) i zážehové(benzínové) motory na vysoké úrovni, je v rámci servisu běžný interval 30.000km/ 2 roky. Tudíž u auta, které bude mít najeto 100.000km, pravděpodobně budou v servisní knížce pouze záznamy o provedených prohlídkách při 30.000, 60.000 a 90.000km . Je dobré zkontrolovat, že se servis u auta zbytečně nepřejížděl – tj. že servis v 30.000km nebyl proveden až třeba v 36.000.

Interval výměny oleje se vyplatí zkrátit z dlouhodobého hlediska životnosti motoru na 15-20.000.

Nicméně u zánovních aut nebývá běžné, že by byly krom svolávacích akcí automobilek či drobných záručních oprav(většinou v prvním roce provozu) dělány nějaké zásadní servisní zásahy.

Rozdíl v servisních plánech lze vidět například u dvou shodných motorů 1.5DCi, které prodával Renault a měly nastavený interval 30.000km a Nissan, který měl interval 15.000km. Turbodmychadla Nissanů odcházely mnohonásobně méně než u Renaultů. Myslím že na vlastním autě není třeba provádět výzkum, který za nás v koncernu Renault-Nissan už provedli. Jak vidíme i na tomto příkladu, zejména evropské automobilky se diktátu účetních podřídily, cena servisu do najetí 100 000 km se stala prodejním argumentem navzdory vědomí automobilek, že to není ideální k životnosti motoru. Bohužel v tabulce správce vozového parku Renault, který za 100.000km jede do servisu 3x má poloviční náklady než Nissan, který výměnu oleje navštíví 6x. To že hrozí poškození turbodmychadla, vaček apod. bohužel matematik v tabulce nevidí.

Časté krátké jízdy za studena škodí oleji nejvíc, protože právě při nich probíhají reakce  mezi horkými spalinami a studeným olejem, které zásadně zrychlují degradaci náplně. Takže dálkový jezdec který najede na jeden studený start tři sta kilometrů, má po 20 000 km olej v mnohem lepším stavu, než běžný uživatel pendlující mezi domovem, kanceláří, restaurací a kroužky svých potomků.

Jako omluvenku dlouhého servisního inervalu u nového vozu lze považovat to, že v takovém autě je všechno vzorově v pořádku. Vstřikovače rozprašují naftu rovnoměrně, písty mají ve válcích minimální vůli, v sacích ani výfukových kanálech hlavy se ještě neusadily nánosy karbonu, které by ovlivňovaly proudění. Po prvních 100-150.000 km se začne všechno vzdalovat od ideálu, spalování probíhá méně dokonale a zplodiny více zatěžují olej. U starších aut proto měňte olej častěji a ta se Vám odvděčí životností klidně přes 300.000km.

A aut které dovážíme prověřujeme karoserii přístrojem na měření tloušťky laku, čímž zjistíme které díly byly lakované originál ve fabrice(většinou 0,15µm), ty které jsou lakovány v autolakovnách a autoservisech (0,2-0,4µm – jsou většinou s silnější vrstvou laku).

To že auto má vyměněný blatník a dveře není automaticky problém. Spíše je potřeba, aby díly nebyly kitované či spravované „na koleni“ (vrstva kitu se používá například když blatník nevyměníte ale jen vyklepete a pak tvar dotvoříte právě kitem) což může do budoucna vést k tomu, že lak praská a díl začne rezavět)

Zároveň třeba poznáme jestli střecha není po kroupách.

V registru pojištoven lze prověřit kolik na dané auto pojištovna plnila.

Jen pro představu: BMW 320xd r.2017, cena nového vozidla je 900.000Kč bez DPH, řidič na dálnici narazil do blatníku, který se uvolnil z projíždějícího nákladního vozu.

Oprava vozidla byla jednoduchá:

Výměna světla(FULL LED) 45000Kč

Nový blatník 16500Kč

Lak a práce 8500Kč

Oprava vozidla byla za 70.000Kč

 

Když Vám tedy někdo řekne, že vozidlo bylo havarováno a pojištovna plnila 70.000Kč, je to důvod toto vozidlo obejít obloukem? Za mě rozhodně ne 🙂 Spíš je třeba zjistit jak. Navíc servisy u nových vozidel díly neopravují ale vyměňují – promáčklé dveře jsou většinou na výměnu a dveře stojí klidně 20.000Kč. Čemu se snažím vyhnout jsou měněné zadní blatníky, které jsou vařené. Přední blatník, přední dveře, zadní dveře, kapota anebo víko zavazadelníku či nárazníky jsou díly, které drží na šroubech a jejich výměna není zásadní zásah do karoserie.

faq-img1Co vše zařídíme krom dovozu automobilu? To záleží na Vás co si budete přát :
  • prověření servisní historie dle VIN
  • fyzická kontrola vozidla na místě
  • emise a technická kontrola (u vozidel starších 4 let od data první registrace)
  • dovozová evidenční kontrola (u vozidel stáří do 4 let od data první registrace)
  • poptáme za Vás pojištění (povinné ručení je podmínkou podání žádosti o přihlášení k registraci vozidla do registru silničních vozidel)
  • Když nás zplnomocníte(je potřeba ověřený podpis), můžeme za Vás podat žádost  Přihlášení k registraci vozidla do registru silničních vozidel, což je v překladu zplnomocnění k získání českých značek a techničáku na Vaše jméno.
  • Servisní prohlídka s výměnou oleje a důkladná kontrola vozidla a konzultace blížících se servisních zásahů

To samozřejmě není problém, jen prosíme o upozornění dopředu ať se můžeme řádně připravit na odtah. Tj. musíme vzít ssebou elektrický naviják, případně pokud je auto někde léta na zahradě a je třeba motorový křovinořez abychom se k auto dostali. Protože kdo je připraven, není překvapen 🙂
Ať už jste malá nebo velká firma a potřebujete pomoci, chcete se poradit kde by se dalo ušetřit, nebo jaké vozy zvolit pro vozový park, můžete se na nás obrátit. Jsme partnery a správci vozových parků několika brněnských firem, kterým dle jejich potřeb zajišťujeme servis, pneuservis, prodej nebo nákup vozů do jejich vozových parků.
Back to top